Op 12 december 2018 bleek uit een onderzoek van TNO dat er risico’s zijn voor de veiligheid van de bestuurder en passagiers van de Stint. TNO constateerde onder meer problemen met de rem en de lengte van de remweg van de Stint. Minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat zag geen andere mogelijkheid dan de Stint in de huidige vorm niet te laten terugkeren op de weg. Op 5 februai is het besluit genomen waarmee de Stint toegelaten was op de weg, formeel ingetrokken. Voertuigen van het merk Stint zijn daarmee definitief niet meer tot het verkeer op de weg toegelaten.
De minister liet in december weten geen andere mogelijkheid te zien dan de stint in de huidige vorm niet terug te laten keren op de weg. Ze nam dit besluit naar aanleiding van een onderzoeksrapport van TNO. Van Nieuwenhuizen blijft dus bij haar beslissing om de stint niet meer terug te laten keren op de openbare weg. Volgens TNO was een fors aantal aanpassingen nodig om de elektrische bolderkar zo veilig te maken dat het voertuig weer kan deelnemen aan het verkeer.
TNO controleerde de stint op zes punten die belangrijk zijn voor de veiligheid van een voertuig. De stint bleek op al die punten niet veilig. Zo kwam het onderzoeksinstituut tot de conclusie dat er problemen met de rem en de lengte van de remweg konden optreden. Daarnaast kon er een “onbeheersbare versnelling” optreden, waardoor de stint als het ware op hol sloeg.